söndag 24 februari 2019

OpinionAPP - Betalda enkäter

Tjäna pengar på betalda enkäter via olika paneler

Nyligen så upptäckte jag ett sätt som lät lite udda men har faktiskt fungerat för mig hittills. Detta sätt är betalda enkäter, nämligen att svara på frågor för att tjäna lite extra pengar.

Det finns olika så kallade "paneler" man kan registrera sig på som senare skickar ut emails med enkäter för en belöning. Jag gjorde lite sökningar och kom snabbt fram till att de panelerna använder en leverantör för att få frågor till olika marknadsundersökningar av företag som betalar rätt saftiga summor för att få dessa enkäter att bli besvarade. För att då dessa paneler ska locka människor att göra undersökningarna erbjuder de i sin tur en belöning för jobbet.

betalda undersökningaar från opinion app
Ebuno på OpinionAPP


Hur mycket tjänar man?

Såklart blir man ju inte miljonär på att sitta och göra undersökningar MEN jag har faktiskt kunnat ta ut lite pengar till mitt PayPal och det fungerar rätt smidigt. Det tar inte heller extremt mycket tid att slutföra en enkät och med en app som heter OpinionAPP så kan man samla alla undersökningar från panelerna lätt i mobilen och det är smidigt att sitta på tåget exempelvis och dra in lite extra pengar från dessa undersökningar.

Man tjänar olika för varje undersökning. Vissa ligger mot 10kr för 15 minuter andra ligger mot 5kr för 4 minuter och vissa kan vara sämre och ligga mot 7kr för 17 minuter.


Hur mycket har jag tjänat?


1. Ebuno: 290kr
2. Bluberry Land: 70kr
3. Triaba: 65kr

Hur börjar jag göra betalda undersökningar?

Det man först måste göra är att registrera sig på några paneler. Här under har jag listat de jag har fått ut mest av:

1. Ebuno - Registrera dig här: https://ebuno.se/
2. Blueberry land - Registrera dig här: https://se.blueberry.land/
3. Triaba - Registrera dig här: https://www.triaba.se/Logga-In

Efter du registrerat dig kan du ladda ner appen OpinionAPP. Nedan kan du klicka för att ladda ner.
https://fe7d31be5c0f7d652456-fd82788d2d59582098d717434be7566a.ssl.cf3.rackcdn.com/OpinionAppBadges/AppStore/Download_on_the_App_Store_Badge_sv.pnghttps://fe7d31be5c0f7d652456-fd82788d2d59582098d717434be7566a.ssl.cf3.rackcdn.com/OpinionAppBadges/GooglePlay/google-play-badge-sv.png
Efter du har laddat ner så loggar du in med det email du använt för att registrera dig på panelerna och så kommer du börja få undersökningar direkt i appen väldigt smidigt.

Var kan jag ta ut pengar?

När du är inloggad på panelen kan du trycka "Paneler" så kommer panelerna du registrerat dig på upp. Där kan du se hur mycket du tjänat och om du trycker på "Belöningar" kan du ta ut alla de pengar du tjänat.

Vad är detta för typ av paneler?

Dessa paneler är "cintpaneler". Cint är ett företag som levererar marknadsundersökningar och i sin tur är det hemsidor som Ebuno som skaffar användare som är villiga att fylla i enkäterna. I belöning får det pengar för sin tid. Det finns massa olika typer av cintpaneler men jag rekommenderar att hålla sig till runt 3 stycken. Ifall du tar för många kommer enkäterna bli utspridda på många olika paneler och det kommer ta längre tid för dig att tjäna tillräckligt för att kunna ta ut pengar.

Sammanfattning varför betalda undersökningar är så bra

Som sagt kan man inte tjäna extremt mycket pengar på detta men det är ett väldigt bra sätt för att kunna få in lite extrapengar i fickan smidigt när man sitter på tåget eller inte har något för sig.

Detta har fungerat bra för mig och blir kul att se ifall det kan ge för er också!

en betald enkät
En betald enkät i appen

2 kommentarer:

  1. Jag har gått tillbaka och börjat göra undersökningar igen och på några veckor fått ihop pengar med snabba utbetalningar och det är positivt. Alla pengar sätts in direkt på Avanza.

    SvaraRadera