måndag 25 februari 2019

Tjäna pengar som under 18

Själv är jag INTE under 18, jag är mellan 25-30, men den frågan har jag fått ett par gånger av mina yngre syskon. Mina yngre syskon är 14 och 16 och de har velat få tips om hur man kan dra in en inkomst online som ungdom/studerande. Just när man är under 18 är det lite mer komplicerat då vissa sidor har som minimigräns 18 år.


hur man tjänar pengar som under 18


Så hur tjänar man pengar som under 18?

1. Det du först bör göra är att skaffa så du har tillgång till ett PayPal. Du får inte ha ett PayPal i ditt egna namn när du inte är myndig så du får fråga en förälder eller syskon att hjälpa dig. Om du registrerar med falska uppgifter kan det resultera i att ditt konto blir låst och potentiella pengar blir frysta där.

2. Sen har du lite olika möjligheter för att tjäna. Nedan finns en lista på vad jag rekommenderar

  • Ebuno - På Ebuno kan du göra betalda undersökningar för en extra slant
  • Clixsense - På Clixsense kan du göra mindre betalda småjobb
  • Fiverr - På fiverr kan du erbjuda dig att göra onlinejobb som folk kan beställa av dig

3. Fokusera på ett system åt gången och kör i minst 1 månad, lägg inte av direkt för att "det är är för jobbigt" eller "det går dåligt". Du kommer inte tjäna något ifall du inte försöker!

Om ni har några fler tips om hur man kan tjäna som under 18 år får ni gärna kommentera under!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar